Jest to szczególny rodzaj spotkania z szefami. Wspieramy dyrektorów i ich zastępców w rozwoju zawodowym poprzez wzmacnianie i rozwijanie ich kompetencji zarządczych (np. takich jak zarządzanie zmianą w szkole) oraz pomagamy w ustalaniu zasad współpracy z zespołem.
Coaching szefowski bardzo często wykorzystujemy podczas spotkań interwencyjnych, gdy sytuacja wymaga od dyrektora podjęcia trudnych i szybkich decyzji (np. sytuacje konfliktowe).
Naszym atutem jest często fakt, że poprzez szkolenia zespołowe mamy wgląd w kulturę organizacyjną danej szkoły, a jednocześnie możemy zobaczyć „z bliska” dylematy szefa dotyczące konkretnych sytuacji.
Z tej formy pracy korzystają również szefowie, którzy chcą (czasem na nowo) ustalić zasady współpracy ze swoimi zastępcami.
Dla wielu dyrektorów indywidualne spotkanie jest jedyną możliwością zadania pytań, których nie mogą postawić podczas szkolenia zespołu.
W zależności od sytuacji i zapotrzebowania stosujemy różne narzędzia: może być to coaching, konsultacje czy doradztwo. Korzystamy m.in. z informacji wynikających z typologii osobowości Myers-Briggs Type Indicator® oraz postaw wobec konfliktu Thomas-Kilmann Instrument®.
Warunki (czas trwania, koszt etc.) coachingu szefowskiego ustalamy indywidualnie z każdym klientem.
Książka zawiera propozycje rozwiązań codziennych problemów szefa (I poziom) – bardzo dużo przykładów, ale też przez dawkę teorii z psychologii zarządzania, propozycja do analizy siebie, autorefleksji ( II poziom).
Naprawdę duże kompendium wiedzy i sugestii rozwiązań problemów, podanych często z dystansem i humorem.
Małgorzata Gryń-Chlebicka, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 8 w Świdnicyhttp://nw.sp8.net.pl/
Książka jest bardzo, bardzo dobra. Dużo praktycznych przykładów z życia wziętych, dobrze się czyta, „wciąga”, inspiruje, prowokuje do własnej analizy, chętnie polecę innym, gratuluję!
Jolanta Zabrocka, dyrektor III Podstawowo-Gimnazjalnego Zespołu Szkół Społecznych STO w Gdańskuwww.sto3.gda.pl
Polską, także szkolną, „specjalnością” jest słaba komunikacja i niemal brak współpracy ludzi. Nauczyciele deklarują w ankietach skłonność do pracy samodzielnej. Czyli samotnej. Od kogo więc Polacy nauczą się współpracy, wzajemnego szacunku, rozmowy jeśli dla nauczycieli to jest problem? Ta publikacja może pomóc dyrektorom i nauczycielom w pokonaniu barier.
Marek Pleśniar, Dyrektor Biura OSKKO, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty (OSKKO)www.oskko.edu.pl
Książka jest napisana przystępnym językiem, ma ciekawie dobrane przykłady i historie, które powodują, że odnoszę to do własnej pracy. Nie ma w tym banału, przesadnej naukowości. Jest za to autentyczne doświadczenie, duże wyczucie potrzeb dyrektorów oraz skupienie się na dostarczeniu praktycznych rozwiązań. Jednocześnie największą zaletą książki jest to, że oprócz podawania rozwiązań, skłania do uczciwej autorefleksji, a co za tym idzie, do zmiany myślenia. Mnie lektura daje też duży spokój i nadzieję na to, że poradzę sobie z różnymi problemami korzystając z książki i bazując na swoich zasobach. Nie muszę już być Supermenką! Potrzebuję innych, niech żyje zespołowość!
Joanna Nowacka, dyrektor Podstawowej Szkoły Społecznej "Niedźwiednik" w Gdańskuwww.szkolaniedzwiednik.pl
<< Prev
Next >>
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.