Jak jednak efektywnie zarządzać konfliktem w klasie?
Jak wyjść poza utraty schemat „podajcie sobie ręce i przeproście się”?
Jak sytuację nieporozumienia wykorzystać jako lekcję dojrzałego rozmawiania o emocjach, nazywania swoich potrzeb i zaznaczania granic?
Jak sprawić, by konflikt nie tylko nie doprowadził do rozłamu w klasie, ale wręcz stanowił okazję do zacieśniania więzi?
Jeżeli na co dzień pracujesz z grupą młodych ludzi i zadajesz sobie te pytania, jeśli rolę wychowawcy postrzegasz w kategoriach wspierania, mediacji i przewodnictwa, to szkolenie jest dla Ciebie!
Książka zawiera propozycje rozwiązań codziennych problemów szefa (I poziom) – bardzo dużo przykładów, ale też przez dawkę teorii z psychologii zarządzania, propozycja do analizy siebie, autorefleksji ( II poziom).
Naprawdę duże kompendium wiedzy i sugestii rozwiązań problemów, podanych często z dystansem i humorem.
Małgorzata Gryń-Chlebicka, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 8 w Świdnicyhttp://nw.sp8.net.pl/
Książka jest bardzo, bardzo dobra. Dużo praktycznych przykładów z życia wziętych, dobrze się czyta, „wciąga”, inspiruje, prowokuje do własnej analizy, chętnie polecę innym, gratuluję!
Jolanta Zabrocka, dyrektor III Podstawowo-Gimnazjalnego Zespołu Szkół Społecznych STO w Gdańskuwww.sto3.gda.pl
Polską, także szkolną, „specjalnością” jest słaba komunikacja i niemal brak współpracy ludzi. Nauczyciele deklarują w ankietach skłonność do pracy samodzielnej. Czyli samotnej. Od kogo więc Polacy nauczą się współpracy, wzajemnego szacunku, rozmowy jeśli dla nauczycieli to jest problem? Ta publikacja może pomóc dyrektorom i nauczycielom w pokonaniu barier.
Marek Pleśniar, Dyrektor Biura OSKKO, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty (OSKKO)www.oskko.edu.pl
Książka jest napisana przystępnym językiem, ma ciekawie dobrane przykłady i historie, które powodują, że odnoszę to do własnej pracy. Nie ma w tym banału, przesadnej naukowości. Jest za to autentyczne doświadczenie, duże wyczucie potrzeb dyrektorów oraz skupienie się na dostarczeniu praktycznych rozwiązań. Jednocześnie największą zaletą książki jest to, że oprócz podawania rozwiązań, skłania do uczciwej autorefleksji, a co za tym idzie, do zmiany myślenia. Mnie lektura daje też duży spokój i nadzieję na to, że poradzę sobie z różnymi problemami korzystając z książki i bazując na swoich zasobach. Nie muszę już być Supermenką! Potrzebuję innych, niech żyje zespołowość!
Joanna Nowacka, dyrektor Podstawowej Szkoły Społecznej "Niedźwiednik" w Gdańskuwww.szkolaniedzwiednik.pl